didactica_de_la_matematica

Derniers ajouts:
2024-11-29
13:28
Interactive math comics: An analysis of Indonesian and Spanish students’ responses Marhaeni, N.H. ; Arnal Palacián, M. ; Irfan, M. - [Infinity (Bandung) 14, 1 (2024), 143-162- ISSN: 2089-6867]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-11-08
10:44
Aspectos históricos de Teruel a partir de un problema aritmético del siglo XVIII Meavilla Seguí, Vicente ; Oller Marcen, Antonio Miguel - [Stvdivm (Teruel) 20 (2014), 135 - 150- ISSN: 1137-8417]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-10-30
08:53
Total Positivity and Accurate Computations Related to q-Abel Polynomials Khiar, Y. ; Mainar, E. ; Royo-Amondarain, E. ; Rubio, B. - [Journal of Scientific Computing 101 (2024), 1-22- ISSN: 0885-7474]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-10-03
09:16
Including the Brügner Tangram in an Undergraduate Mathematics education course: Systematic search for solutions and graphs Arnal-Bailera, Alberto - [PRIMUS 34, 8 (2024), 855-872- ISSN: 1051-1970]
Postprint:  PDF Notice détaillée
2024-09-26
11:42
Curricular didactic analysis: an experience with future teachers Cotrado, Bethzabe ; Burgos, María ; Beltrán-Pellicer, Pablo - [Educação & Realidade. 49 (2024), e132399 [25 pp.]- ISSN: 0100-3143]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-09-06
10:29
Actividades con los primeros números naturales mediante un cuento en un aula de Educación Infantil Cauhé, Paula ; Arnal-Palacián, Mónica - [Revista Venezolana de Investigación en Educación Matemática 4, 1 (2024), e202411 [18 pp.]- ISSN: 2739-039X]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-08-29
11:26
¿Qué opinan y qué saben los futuros maestros sobre el uso de la calculadora en Educación Primaria? García-Lázaro, Desiré ; Arnal-Bailera, Alberto ; Beltrán-Pellicer, Pablo - [Práxis Educativa 19 (2024), 1-18- ISSN: 1809-4031]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-08-29
11:25
Inteligencia artificial, dibujos animados y matemáticas: reflejos de la organización del aula en la ficción y la realidad Beltrán Pellicer, Pablo ; Muñoz-Escolano, José M. - [Educación matemática en la infancia 13, 1 (2024), 93-110- ISSN: 2254-8351]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-08-22
13:27
Effectiveness of cooperative, collaborative, and interdisciplinary learning guided by software development in Spanish universities Lorente, S. ; Arnal-Palacián, M. ; Paredes-Velasco, M. - [EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION - ISSN: 0256-2928]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-07-19
18:37
Involving parents and family environment for enhancing the mathematics education of children with Down syndrome Gil-Clemente, Elena ; Millán Gasca, Ana ; Paricio Badías, Rebeca - [JOURNAL OF POLICY AND PRACTICE IN INTELLECTUAL DISABILITIES 21, 3 (2024), e12518 [15 pp.]- ISSN: 1741-1122]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée